Powered by Blogger.

Bantal Memory foam


Ini adalah bantal baru keluaran DAG®. Diperbuat dari memory foam. Amat sesuai untuk ibu2 yg dalam pantang, nak mengurut, yg memang perlukan extra support masa tidur atau yg nak naik ke bulan dan angkasa!!
.
Memory foam ni adalah sejenis foam atau span, yg direka khas untuk NASA untuk naik ke angkasa dan bulan. Digunakan pada kerusi, alas dlm pakaian kedap udara, dan menjadi alas2 untuk kelengkapan kusyen, sbb memory foam amat bagus untuk pengaliran darah, dan angkasawan ni memang mereka akan duduk dlm tempoh masa yg amat lama.

Lepas kejayan itu, memory foam ni banyak digunakan untuk tilam dan bantal2 bagi peskit2 yg koma atau lumpuh, disebabkan mereka memerlukan bahan yg tidak menyekat aliran darah bila mereka tidur dlm tempoh masa yg amat lama.

Tapi disebabkan harga yg agak tinggi, kebanyakan akan gunakan bantal Latex dan foam biasa untk gantikan memory foam untuk sektor perubatan awam.

Ni medical pillow ke? Dulu ya, sekarang bantal mcm ni dah digunakan meluas untuk semua jenis sektor, termasuk perhotelan. Tapi bantal ni tak famous mcm bantal2 lain, disebabkan harga yg agak tinggi, dan kegunaannya dulu lebih kepada untuk rawatan.

Untuk bantal hotel semua akan nampak microfiber, Duck Down ataupun Hclass. Tapi sekarang ni belah2 Australia 🇦🇺, mereka dah mula menambahkan Value dan keunikan hotel2 mereka dengan menggunakan bantal memory foam sebagai bantal pilihan mereka.

Bukan sekadar di Australia, tapi beberapa hotel di Malaysia pun dah ada yg gunakan bantal memory foam untuk bantal pilihan mereka.

Kenapa ya?
1) trand terkini
2) lebih tahan lama
3) tak berbau
4) senang nak jaga dan cuci
5) lebih selesa, dan sesuai untuk semua
6) lebih Exclusive
7) amat selesa.

Alhamdulillah DAG® dapat kenal kilang yg buat dan export ke pasaran hotel2 di Australia untuk bantal jenis memory foam ni.

Secara eksklusif, kami menawarkan bantal yg amat unik dan istimewa ini kepada semua pelanggan2 DAG®.

Pre-order dibuka sekarang.

Harga : RM199

No comments

Thank you for your comment

Popular Posts